Efekty 30 -dniowej kampanii Google Ads
Przebieg kampanii
Poniżej przedstawiamy szczegółowe studium przypadku kampanii Google Ads, zrealizowanej dla renomowanego producenta ogrodów zimowych. Kampania koncentrowała się na promocji wysokiej jakości konstrukcji stalowo-szklanych, umożliwiających korzystanie z uroków ogrodu przez cały rok.
Klient dysponował bardzo ograniczonym budżetem i pomimo naszych rekomendacji, aby zwiększyć go co najmniej czterokrotnie, postanowił zaryzykować. Mieliśmy do dyspozycji jedynie 500 zł miesięcznie, co znacznie ograniczało nasze możliwości.
Aby maksymalnie wykorzystać dostępne środki, zdecydowaliśmy się zawęzić kampanię tak bardzo, jak to możliwe. Skupiliśmy się wyłącznie na województwie łódzkim (co i tak stanowiło dość duży obszar) oraz zastosowaliśmy strategię minimalnej liczby słów kluczowych. Ograniczyliśmy się do trzech fraz, które według naszej analizy mogły przynieść najlepsze rezultaty. Przed uruchomieniem kampanii przeprowadziliśmy dokładny research wykluczających słów kluczowych, aby odfiltrować osoby szukające jedynie projektów i inspiracji od tych, którzy rzeczywiście chcą skorzystać z usługi.
Na szczęście strona klienta była bardzo dobrze przygotowana — atrakcyjna pod względem wizualnym, szybko się ładowała i wcześniej prowadzono na niej działania SEO, co pozwoliło nam zaoszczędzić budżet. Dzięki temu mogliśmy skupić się na efektywnym dotarciu do potencjalnych klientów.
W trzecim pełnym miesiącu naszych działań udało nam się uzyskać 27 rzeczywistych zapytań ofertowych przy 280 kliknięciach, co daje koszt konwersji na poziomie 18,01 zł. Klient jest tak zadowolony z naszej współpracy, że musieliśmy wstrzymać kampanię na najbliższe tygodnie, ponieważ nie ma możliwości obsłużenia kolejnych klientów. Obecnie czekamy na nawiązanie przez klienta współpracy z podwykonawcami a następnie zwiększymy budżet, żeby wyskalować biznes.
Należy tutaj podkreślić, że koszt takiego ogrodu zimowego zaczyna się od kilkunastu tysięcy złotych, stąd nawet trzech ostatecznie pozyskanych klientów przekłada się na bardzo wysoki zwrot z inwestycji. Biorąc pod uwagę średnią wartość zamówienia, która w przypadku zaawansowanych projektów może sięgać nawet kilkudziesięciu tysięcy złotych, kampania okazała się niezwykle efektywna z ekonomicznego punktu widzenia. Co więcej, długoterminowa wartość klienta w tej branży jest znacząca, gdyż zadowoleni nabywcy często rekomendują produkt w swoim otoczeniu.
Wyniki kampanii Google Ads - ostatni miesiąc
Podsumowanie
Przypadek ten doskonale ilustruje, że skuteczność kampanii reklamowej nie zawsze zależy od wielkości budżetu, lecz przede wszystkim od strategicznego podejścia i precyzji w działaniu. Dzięki dogłębnej analizie rynku i zachowań potencjalnych klientów, udało nam się stworzyć kampanię, która mimo ograniczonych środków, przyniosła imponujące rezultaty. Kluczem do sukcesu okazała się staranna selekcja słów kluczowych, precyzyjne targetowanie geograficzne oraz optymalizacja stawek w czasie rzeczywistym.