Kampania Meta Ads dla producenta nowoczesnych nawozów dla rolników Humikal

5/5 - (3 votes)
logo humikal

W dzisiejszym studium przypadku przyjrzymy się naszej współpracy z producentem nowoczesnych nawozów wapniowych dla rolników. Produktem klienta jest czarne wapno kredowe, zawierające węgiel organiczny naturalnego pochodzenia. Składniki odżywcze zawarte w produkcie są niezbędne w stymulacji życia mikrobiologicznego w glebie i podnoszą poziom próchnicy w warstwie korzeniowej gleby. Dzięki temu rolnicy mogą osiągać większe plony i poprawiać jakość swojej gleby.

Ale czy tak specyficzna branża ma szansę na sukces na platformach społecznościowych, takich jak Facebook? Co przesądziło o sukcesie kampanii? O tym wszystkim dowiesz się poniżej.

Efekty 30 dniowej kampanii Meta Ads

Kontaktów
+ 50
Zasięgu
+ 30000
Koszt kontaktu
30

Strategia i planowanie

Targetowanie reklam

Precyzyjne targetowanie reklam na Facebooku i Instagramie z każdym rokiem staje się coraz trudniejsze. Meta dąży do automatyzacji kampanii i minimalizuje ilość funkcji kierowania, aby nawet osoby bez specjalistycznej wiedzy mogły je tworzyć w 15 minut. W rezultacie docieranie do bardzo specyficznych i wąskich grup odbiorców jest wyzwaniem.

W tym przypadku musieliśmy docierać do wąskiego grona odbiorców. Producent z góry określił, że zależy mu tylko na dużych podmiotach, które będą składać zamówienia całosamochodowe. Naszą grupą odbiorców nie byli wszyscy rolnicy – byli to wyłącznie duzi rolnicy.

Wspólnie z klientem ustaliliśmy szczegóły i poinformowaliśmy, że jeśli kampania ma działać, standardowe opcje targetowania takie jak targetowanie po demografii czy zainteresowaniach się nie sprawdzą, zwłaszcza, że klient nie miał wcześniej prowadzonych kampanii na Facebooku. Poprosiliśmy o listę dotychczasowych klientów, żeby od razu wprowadzić do narzędzia reklamowego osoby, które nas interesują i dać algorytmom już pierwsze pole do popisu. Pozwoliło to nie tylko ponownie docierać do klientów, ale również tworzyć grupy podobnych odbiorców i testować najlepsze rozwiązania. Dzięki wgraniu listy klientów nie musieliśmy startować od zera i algorytmy Facebooka znacznie szybciej się zoptymalizowały.

Formularze kontaktowe

Ustawiliśmy kierowanie reklam na formularze kontaktowe. Klient ma duże doświadczenie w kontaktowaniu się z leadami z tej branży i ta opcja targetowania była zdecydowanie najlepsza. Dodatkowo mogliśmy umieścić w formularzu kontaktowym dodatkowe pytania jak np.: “ile ton produktu przedsiębiorca chce zamówić”. Dzięki temu nie musieliśmy ograniczać naszej optymalizacji do zwiększania liczby kontaktów, lecz zwiększania liczby wartościowych kontaktów. Ponieważ zależało nam na dużych zamówieniach, widzieliśmy, w którym zestawie reklam procentowa ilość dużych zamówień jest największa. Jeśli przy takich samych wydatkach w jednym zestawie mieliśmy 50 kontaktów niskiej jakości, przerzucaliśmy budżet do innego zestawu, w którym koszt pozyskanego leada był znacznie wyższy, ale trafialiśmy znacznie bardziej szczegółowo.

Kampania oparta o zainteresowanie

Kiedy kampanie oparte o listę klientów i grupy podobnych odbiorców mieliśmy opanowane, zabraliśmy się za testowanie kampanii opartej o zainteresowania. Ponieważ algorytmy były już zoptymalizowane pod odpowiednich klientów, mogliśmy zaryzykować i dodać kolejną grupę podobnych odbiorców.

Ostatecznie udało nam się osiągnąć koszt pozyskanego kontaktu w okolicach 20 zł, a to dopiero początek. Mamy duże plany rozwojowe na przyszły sezon.

Co tak naprawdę wpłynęło na sukces kampanii?

  • Po pierwsze, bardzo dobrze zarządzana firma klienta, oraz wysokiej jakości, potrzebny produkt w konkurencyjnej cenie.
  • Po drugie, producent dobrze wiedział w jaki sposób kontaktować się z odbiorcami oraz miał duże doświadczenie w branży.
  • Po trzecie, rozbudowana lista klientów, która pozwoliła nam na jej podstawie docierać między innymi do grup podobnych odbiorców i znacznie bardziej szczegółowo targetować reklamy w fazie uczenia algorytmów Meta.
  • Po czwarte, wysokiej jakości grafiki, dostosowywane do sezonowych trendów w rolnictwie, które zwiększały zaangażowanie. Tutaj wiele zawdzięczamy doświadczeniu klienta.
  • No i po piąte oczywiście codzienna optymalizacja. Regularnie testowaliśmy różne kreacje i komunikaty, aby znaleźć najbardziej efektywne kombinacje.

Podsumowanie

Nasza współpraca z Humikalem – producentem nowoczesnych nawozów wapniowych pokazuje, że nawet w bardzo specyficznych branżach można osiągnąć sukces dzięki odpowiedniej strategii marketingowej. Kluczem jest wykorzystanie dostępnych danych, personalizacja komunikacji i ciągła optymalizacja działań.

Jeśli chcesz dowiedzieć się, jak możemy pomóc Twojej firmie osiągnąć podobne rezultaty, skontaktuj się z nami już dziś!

Scroll to Top