Najważniejsze czynniki wpływające na pozycjonowanie lokalne w wyszukiwarkach

5/5 - (1 vote)

Pozycja strony w wyszukiwarkach internetowych jest ważna dla każdej lokalnej firmy, która chce przyciągnąć klientów z okolicy. Dlatego tak istotne jest, aby przedsiębiorstwo było dobrze widoczne w wynikach wyszukiwania. Jak to uzyskać i jakie czynniki wpływają na wyniki pozycjonowania Google?

Wartościowe treści

Prace nad optymalizacją strony internetowej powinny być usługą stale monitorowaną. W pierwszej kolejności należy uzyskać wysoką pozycję w pozycjonowaniu Google, a następnie starać się ją możliwie jak najdłużej utrzymać.

Pierwszym czynnikiem, który ma duży wpływ na wyniki wyszukiwania, są wartościowe i trafne informację. Algorytm przeglądarki Google nagradza treści, które w znaczącej mierze odpowiadają zapytaniom użytkowników. Z kolei nieprzydatne wpisy uznaje za spam, skutecznie eliminuje i nie pokazuje ich w wynikach wyszukiwania.

Strony zakwalifikowane Google jako wartościowe, zawierają przede wszystkim unikalną treść zaopatrzoną w ciekawe zdjęcia lub grafiki.

Słowa kluczowe

W znalezieniu wartościowych i konkretnych informacji pomagają dobrze dobrane słowa kluczowe. Odpowiednie frazy powinny znajdować się zarówno w prezentowanym tekście, jak i w tytule. To w końcu tytuł opisuje całą zawartość materiału oraz definiuje stronę w wyszukiwarce. Trafnie dobrane frazy tytułowe pomogą w sprawniejszym indeksowaniu wpisów.

Zaleca się również umieszczenie słów kluczowych w opisie strony. Ponadto warto zatrzymać się na chwilę przy jej adresie url. Musi być on przejrzysty, a zawarte w nim sformułowania powinny nakreślać omawianą w witrynie tematykę.

czynniki jakie wpływają na pozycjonowanie lokalne

Domena i szybkość ładowania stron

Algorytm Google przywiązuje wartość do wieku i długości rejestracji danej domeny. Platforma opłacana na kilka lat w przyszłość jest informacją, że witryna może być wartościowa i pozostanie otwarta w najbliższym czasie.

Odkupując domenę od wcześniejszego użytkownika, należy sprawdzić, czy filtr Google nie nałożył na adres kar za niepożądane działania.

Kolejną wytyczną jest prędkość ładowania witryny. Algorytm stosunkowo niedawno zaczął brać pod uwagę tą zmienną. Aktualnie ma ona duże znaczenie pod kątem SEO. Szybkość ładowania mierzona jest przez Googleboty na podstawie kodu strony internetowej oraz wymiaru pliku. Pomocną witryną może okazać się PageSpeed Insight, która dokonuje pomiaru tempa działania adresu url.

Linkowanie wewnętrzne

Istotne dla rozwoju strony internetowej są linki wychodzące. Są to odnośniki, które z naszej strony internetowej prowadzą na inne, tematycznie podobne witryny. Najbardziej cenione przez Google są hiperłącza do blogów, stron i portali, które posiadają autorytet wśród użytkowników. Przykładem takiej witryny faworyzowanej przez algorytm są linki przenoszące na Wikpedię. Obrazując na konkretnym motywie, strona internetowa kwiaciarni może umieszczać linki wychodzące do blogów poświęconych dbaniu o rośliny, pielęgnacji oraz nagrań związanych z uprawą poszczególnych gatunków. Należy zwracać uwagę na odpowiedni dobór tematyczny odnośników ze stroną macierzystą oraz znać umiar w czasie tego zabiegu. Zbyt duża ilość hiperłączy może niekorzystnie wpłynąć na pozycjonowanie strony w wyszukiwarce.

Sposób w jaki prowadzona jest witryna ma znaczenie. Warto dbać o przejrzysty układ, który dodatkowo sprzyja indeksowaniu. Prawidłowe rozmieszczenie linków pomagają w nawigowaniu wewnątrz witryny. Jednakże zbyt duża ilość podlinkowanych materiałów sprawia, że algorytm odbiera to jako zaniedbanie. Należy więc na bieżąco monitorować i sprawdzać, czy linki zamieszczone w witrynie prawidłowo działają.
Dodatkowo powinno zwracać się uwagę na długość linkowanych fraz. Dłuższe fragmenty tesktu niosące interesujące informację są lepiej odbierane przez Google, niż pojedyncze wyrazy.

Linki przychodzące

Backlinki, czyli linki przychodzące, to linki znajdujące się na innych witrynach prowadzące do naszej strony internetowej. Ważna jest tutaj jakość materiałów w odnośnikach. Nie poleca się generowania hiperłączy w sposób sztuczny. Warto przykładać wagę do naturalności, jakości i mocy linków.
Zamieszczając jeden link z wartościowej witryny przyczyni się do dużo lepszych skutków niż w przypadku użycia odnośników do forów wątpliwej opinii.

Wartościowymi linkami zewnętrznymi są np. linki do stron głównych, o szybkich łączach, starszych domen czy do stron konkurencji. Z kolei warto unikać odnośników z jednego źródła, nieprawdziwych blogów i forów.

jakie czynniki wpływają na pozycjonowanie

Dostosowanie witryny do formatu mobilnego

Coraz większa ilość użytkowników przeglądarek internetowych korzysta z ich funkcji na telefonach komórkowych. Obecnie niezbędne jest dostosowanie witryn do tego formatu. Algorytm Google w pierwszej kolejności ocenia wersję mobilną witryny, a dopiero później koncentruje się na jej pełnej wersji.
Jednakże żadna strona mobilna nie jest w pełni poprawna. Często zdarzają się niewielkie błędy, takie jak ledwo widoczny font, wyskakujące i na dające się zamknąć okienka, czy zbyt mała odległość między przyciskami. Są to małe niedopatrzenia, które mają znaczenie podczas oceniania przez algorytm jakości i sposobu działania danej witryny.

Dane strukturalne

Danymi strukturalnymi nazywamy mikro fragmenty kodu pozwalające zdefiniować, oznaczyć oraz uporządkować ważne dane znajdujące się na witrynie w zrozumiałej dla wyszukiwarek formie.
Ich stosowanie również ma wpływ na pozycjonowanie. Dzięki tym danym przeglądarka lepiej klasyfikuje zakres umieszczanej na stronie tematyki. Informacje, które zawierają mikrodane są między innymi ocena i opinie użytkowników, miniaturka zdjęcia oraz dostępność artykułów w magazynie.

Certyfikat bezpieczeństwa

Google coraz mocniej stawia na bezpieczeństwo witryn, które przedstawia użytkownikom w wyszukiwarce. Algorytm zwraca uwagę na witryny posiadające certyfikat SSL. Obecnie zauważa się zainteresowaniem przedsiębiorców kupnem tego typu zaświadczenia. Niektóre strony korzystają z bezpłatnej wersji certyfikatu, który można uzyskać np. na Let’s Encrypt. Uzyskanie takiego zaświadczenia nie jest skomplikowanym procesem, dlatego warto rozważyć opcję, która może pomóc w pozycjonowaniu.

W lokeo.pl podczas pracy ze strategią SEO, bierzemy pod uwagę wszystkie czynniki wpływające na pozycjonowanie strony w wyszukiwarce. Wykwalifikowani pracownicy chętnie zadbają o szczegóły, które pomogą rozwinąć Twoje przedsiębiorstwo. Zachęcamy do zapoznania się z ofertą!

Scroll to Top