W erze cyfrowej, kiedy większość klientów korzysta z Internetu, by znaleźć lokalne usługi i produkty, bycie widocznym w wynikach map Google to klucz do sukcesu.
Dla wielu przedsiębiorstw lokalnych posiadanie wizytówki Google to nie tylko sposób na dotarcie do klientów, ale także budowanie reputacji i rozpoznawalności marki. Jak więc skutecznie zoptymalizować swoją obecność w Google Maps? Sprawdź nasze wskazówki!
Pozycjonowanie wizytówki Google - zadbaj o aktualny profil firmy
Kluczowym elementem efektywnej wizytówki Google jest utrzymanie aktualnego i kompletnego profilu firmy.
Upewnij się, że podałeś dokładny adres, numer telefonu, godziny otwarcia i link do strony internetowej.
Nie zapomnij o dodaniu mediów społecznościowych do swojego profilu Google My Business!
Bardzo pomocne może okazać się dodanie linku do rezerwacji spotkania z Tobą – jeśli nie masz konkretnego widgetu, wystarczy sam link do podstrony Kontakt na Twojej witrynie. Dzięki temu potencjalny klient, który wyświetli Twoją stronę, zobaczy niebieski button.
Google zapyta Cię jeszcze o szereg dodatkowych informacji – np. dodatkowe godziny otwarcia:
Czy informacje o firmie:
Jeśli np. posiadasz hotel – Google udostępni Ci cały panel dodatkowych informacji – postaraj się je sumiennie wypełnić:
Im więcej informacji na temat firmy uzupełnisz, tym lepiej. Dzięki temu zwiększysz widoczność Twojego przedsiębiorstwa w wyszukiwarce i na mapach Google.
WSKAZÓWKA: Jeśli planujesz zmianę siedziby swojej firmy czy chwilowe zamknięcie obecnej lokalizacji – upewnij się, że wprowadziłeś odpowiednie zmiany na wizytówce!
Relacje z klientami - opinie i odpowiedzi na nie
Opinie klientów mają ogromne znaczenie w procesie budowania zaufania i przyciągania nowych użytkowników. Zachęcaj zadowolonych klientów do wystawiania pozytywnych recenzji na Google.
Google ułatwia pozyskanie nowych opinii – w ustawieniach wizytówki możesz wygenerować dedykowany link do dodania opinii, który możesz bezpośrednio wysłać do klientów:
Oprócz zbierania opinii równie ważne jest odpowiadanie na nie. Staraj się robić to regularnie i nieszablonowo – dziękuj zadowolonym klientom i podkreślaj wartość waszej współpracy.
Pamiętaj również o profesjonalnej reakcji na opinie negatywne. W każdej branży zdarzają się nieporozumienia, czy tzw. “trudni klienci”. Sztuką jest odpowiednia reakcja i rzetelna odpowiedź na zarzuty. Pokazanie, że wartościowo podchodzisz do każdej recenzji, buduje pozytywny wizerunek firmy.
Zyskaj klientów
z wizytówki Google!
- Prowadzisz firmę lokalną?
- Wizytówka Google jest ważnym elementem Twojego biznesu?
- Chcesz, by była widoczna na wysokich pozycjach?
Dodaj słowa kluczowe do wizytówki Google
Algorytm Google wyświetla wyżej wizytówki, które zawierają w sobie frazy kluczowe związane z usługą.
Przykładowo – prowadzisz biuro księgowe. Umieść frazy i ich odmiany: “biuro księgowe”, “księgowość dla spółki z o.o.”, “księgowość jdg” + nazwa miasta, w którym działasz w opisie firmy, w aktualnościach. Pamiętaj także, by dodać swoje produkty czy usługi – Google oferuje taką opcję:
Dzięki temu Twoja wizytówka będzie lepiej uzupełniona, a Ty będziesz miał szansę zaprezentować swoje produkty czy usługi w atrakcyjny sposób.
WSKAZÓWKA: Do produktów i usług możesz dodać bezpośrednie linki do Twojej stron, co może zwiększyć ruch na niej, tym samym zyskasz większą szansę na konwersję!
Optymalizacja treści na Mapach Google z użyciem odpowiednich słów kluczowych zwiększy szanse Twojej firmy na pojawienie się w wynikach lokalnych wyszukiwarek, przyciągając tym samym większą liczbę potencjalnych klientów.
Wgląd w życie firmy - dodawaj zdjęcia i filmiki
Regularne dodawanie zdjęć i filmów związanych z Twoim biznesem to ważny element pozycjonowania wizytówki Google.
Obrazki z wnętrza firmy, pracowników czy realizowanych usług przyciągną uwagę potencjalnych klientów. Dzięki nim możesz pokazać, jak prezentuje się Twoja firma, co buduje jej pozytywny wizerunek w sieci. To również zwiększy zaangażowanie użytkowników, co może przekładać się na lepszą widoczność wizytówki.
Regularne aktualizacje treści w postaci zdjęć i filmów pomogą w utrzymaniu świeżości profilu Twojego biznesu i przyciągnięciu uwagi nowych klientów. Dzięki tej praktyce zyskasz nie tylko lepszą widoczność, ale także zaufanie, co przekłada się na wzrost popularności firmy oraz większe szanse na zdobycie nowych zadowolonych klientów.
WSKAZÓWKA: Jeśli działasz w branży gastronomicznej – zdjęcia i filmiki są kluczem do sukcesu! Regularnie aktualizuj zdjęcie menu, dodawaj zdjęcia potraw i zachęcaj do tego klientów!
Obserwacja wyników kampanii
Pamiętaj o regularnym sprawdzaniu skuteczności wizytówki Google i analizie liczby interakcji.
Monitorowanie tych danych pozwala ocenić efektywność działań oraz dostosować strategię do zmieniających się potrzeb klientów. Przeprowadzanie regularnych analiz pozwala zidentyfikować trendy w zachowaniach użytkowników, co umożliwia dostosowanie oferty biznesowej do ich oczekiwań.
Google udostępnia takie dane w zakładce Skuteczność:
Dzięki temu możesz sprawdzić:
- jaka była liczba interakcji (telefon, wiadomość, rezerwacja, wskazówki dojazdu) w danym miesiącu,
- ile osób wykonało połączenie,
- ile osób przeszło na Twoją stronę,
- ile osób wysłało wiadomość,
- ile osób zarezerwowało wizytę.
Dodatkowo raport pokaże Ci ile osób wyświetliło Twoją wizytówkę w danym miesiącu oraz jakie hasła spowodowały pojawienie się Twojej firmy w wynikach wyszukiwania.
Bądź w stałym kontakcie w klientami
Oprócz odpowiedzi na opinie nie zapominaj o informowaniu klientach o tym, co się dzieje w Twoim przedsiębiorstwie.
Dodawaj aktualności, informuj o nowościach czy wydarzeniach:
Dodatkowo podłącz czat, dzięki czemu użytkownicy będą mogli pisać do Ciebie wiadomości bezpośrednio z wyszukiwarki.
Pamiętaj też o uzupełnieniu sekcji Pytania i odpowiedzi – możesz sam przygotować listę najczęstszych pytań od klientów – dzięki temu ułatwisz im znalezienie odpowiedzi na nurtujące ich pytania.
Podsumowanie
Pewne jest, że bycie widocznym w Google My Business to kluczowy element marketingu firm lokalnych. Aktualny i kompletny profil firmy to podstawa, obejmujący precyzyjne dane kontaktowe i pełne informacje o firmie.
Opinie klientów odgrywają istotną rolę w budowaniu zaufania, dlatego zachęcaj zadowolonych klientów do wystawiania pozytywnych recenzji. Wykorzystaj lokalne słowa kluczowe w opisie firmy i aktualnościach, by zwiększyć widoczność w wynikach wyszukiwania.
Regularnie dodawaj zdjęcia i filmy związane z Twoją firmą. Informuj o zmianach i nowościach. Uruchom czat. Bądź w stałym kontakcie ze swoimi klientami, dzięki czemu zyskasz ich zaufanie.