Kampania marketingowa dla Tomasza Sarary

5/5 - (1 vote)

SararaTeam - Transformacja Mistrza Świata w Kickboxingu do MMA - Road to KSW.

Opisane poniżej studium przypadku dotyczy planowania oraz wdrażania strategii i kampanii marketingowych we współpracy z mistrzem świata w kickboxingu Tomaszem Sararą prowadzącym szkołę walki – Sarara Team.

Na samym wstępie chcielibyśmy zaznaczyć, że ten projekt wygenerował w naszej agencji tak wiele emocji jak Tomasz dostarcza swoim kibicom walcząc na zawodowych ringach!

Wspólnie z Klientem opracowaliśmy cele krótko i długoterminowe oraz dobraliśmy odpowiednie narzędzia do ich realizacji.

Plany, które poczyniliśmy przed rozpoczęciem współpracy musiały zostać szybko zrewidowane z uwagi na to, że pierwsze działania podejmowane były w lutym 2020r, czyli wystartowaliśmy z naszymi działaniami miesiąc przed pojawieniem się pacjenta zero w Polsce.

Subskrybcji na YT
+ 0 tys
Wyświetleń na YT
+ 3 mln

Strategia i planowanie

Analiza klienta, problemów oraz poszukiwanie rozwiązań.

Tomasz Sarara jako profesjonalny zawodnik o ugruntowanej pozycji w świecie sportów walki posiada własną szkołę kickboxingu, zatem nasze działania miały doprowadzić do zwiększenia świadomości odbiorców o jej istnieniu. Do naszych zadań należało stworzenie alternatywnego źródła zarabiania w kontekście nadchodzącego lockdownu, którzy uniemożliwiał prowadzenie zajęć stacjonarnych i seminariów.

Celem długofalowym było ustrukturyzowanie przez lata zdobywanej popularności poprzez wsparcie medium, które agregowałoby w jednym miejscu do tej pory rozproszonych fanów.
Ukrytym celem było wprowadzenie Tomasza do dużej organizacji sportowej. #RoadtoKSW

Mimowolnie nasza agencja odpowiadała za pozyskiwanie sponsorów, kontakt z mediami oraz negocjacje warunków współpracy w obszarze promocji podmiotów w social mediach Instagram, Facebook oraz Youtube który stał się głównym kanałem komunikacji.

Nowa strona WWW

Zbudowanie nowej strony szkoły walki wraz z wybraniem i wdrożeniem systemu online do zarządzania klubem.

Platforma e-learningowa

Zbudowanie  platformy e-learningowej z zakresu szkolenia z Kickboxingu.

Youtube

Uruchomienie od zera kanału Youtube, opracowanie strategii, ustalenie harmonogramu prac i jego egzekucja.

Kampania reklamowa

Uruchomienie kampanii reklamowych celem pozyskania nowych podopiecznych oraz klientów platformy e-learningowej.

Kampanie, które zastosowaliśmy:

Sprawdź jakie działania podjęliśmy, aby zapewnić sukces całemu przedsięwzięciu. Kluczowa była synergia wszelkich działań, tak, aby uzyskać optymalne efekty.

Pozycjonowanie oferty

Facebook Ads

Google Ads

Marketing Automation

Obsługa graficzna

Video Marketing

Etapy tworzenia projektów online

Dwa projekty do zrealizowania:

Nowa strona WWW

Dla wzrostu współczynnika konwersji.​

W przypadku tego klienta konieczne było postawienie od nowa strony internetowej, aby podkreśli profesjonalizm oraz jakość klubu sportów walki. Nowa witryna nie tylko świetnie wygląda, ale i znakomicie konwertuje.

Kanał Youtube

Wisienka na torcie

Wisienką na torcie we współpracy z Tomaszem Sararą jest kanał Youtube, który prowadzimy od 2020 roku. Na dzień kiedy piszemy to studium przypadku na kanale jest 76 tysięcy subskrybentów, dodanych 268 filmów oraz zaplanowanych w przód ponad 10. Wygenerowaliśmy ponad 11 milionów wyświetleń.

Koncepcję na content pojawiający się na kanale wypracowaliśmy wspólnie z Tomaszem Sararą bazując na możliwościach, które otwierały się przed nami związku ze współpracą. Z kamerą towarzyszyliśmy Tomaszowi na wszystkich ważnych wydarzeniach sportów walki m.in Wotore, Krawy Sport, Mistrzostwa Polski w Kickboxingu, The War, KSW i wiele innych.

Na kanale gościliśmy ludzi biznesu, muzyków, polityków i sportowców (piłkarzy, trójboistów, zawodników sportów walki i wiele innych).

Kanał sukcesywnie się rozwija

Przebieg kampanii pozycjonowania strony

Zwiększenie pozycji fraz kluczowych

W obliczu całkowicie nowej witryny, pozbawionej widoczności w wynikach wyszukiwania dla jakichkolwiek fraz, rozpoczęcie kampanii SEO stanowiło dla nas znaczące wyzwanie. Proces rozpoczęliśmy od starannej selekcji adekwatnych słów kluczowych, po czym niezwłocznie przystąpiliśmy do kompleksowej optymalizacji serwisu.

Tworząc stronę szkoły walki oraz platformy e-learingowej od początku postawiliśmy na znaczną rozbudować treści, a tym samym szczegółowo opisując programy treningowe, przy użyciu odpowiednich fraz kluczowych. Dodatkowo, wprowadziliśmy zmiany, które polegały na dodaniu odpowiednich nagłówków i atrybutów ALT przy załączonych grafikach oraz implementacji SSL.

Aby uzyskać jeszcze lepsze efekty, postanowiliśmy wprowadzić kampanię link-builingową, której celem było zamieszczanie linków na forach tematycznych związanych z branżą Klienta. Dzięki temu, pozycja fraz kluczowych w wynikach wyszukiwania znacznie się zwiększyła, generując dodatkowy ruch na stronie.

Tak zmieniły się pozycje fraz kluczowych od początku trwania kampanii:

Starannie wyselekcjonowaliśmy zestaw fraz kluczowych, wśród których znalazły się naprawdę konkurencyjne terminy. Przykładem może być fraza kickboxing kraków, charakteryzująca się miesięczną wyszukiwalnością na poziomie 1,3 tysiąca. Dobór tak wymagających słów kluczowych świadczył o naszym ambitnym podejściu do pozycjonowania, mimo początkowego braku widoczności strony w wynikach wyszukiwania.

Nasze działania miały znaczący wpływ na wzrost pozycji fraz w wynikach wyszukiwania, bowiem wszystkie frazy utrzymują się w TOP 10. Warto podkreślić, iż niektóre z nich początkowo znajdowały się poza TOP 100, zatem jest to doskonałe zobrazowanie skuteczności naszych działań.

Podsumowanie

Synergia wszystkich podejmowanych przez nas działań umożliwiła realizację założonych na początku współpracy celów. Najważniejszym z nich było doprowadzenie Tomasza do dużej organizacji sportowej. Czujemy ogromną dumę, że mogliśmy być współtwórcami sukcesu.

PS. Po tym wszystkim wyglądaliśmy podobnie jak Tomek po swoim debiucie w MMA na Gali KSW.

Scroll to Top