Najważniejsze elementy optymalizacji strony firm lokalnych

5/5 - (1 vote)

Optymalizacja strony głównej jest kluczowa dla każdej witryny działającej w przestrzeni internetowej. Pozycjonowanie lokalne ma na celu zwiększenie jej pozycji w wynikach wyszukiwania, co z kolei przyczynia się do zwiększenia ruchu na stronie oraz poprawy konwersji. Poprzez zwróceniu uwagi na kilka czynników, przedsiębiorstwo ma szansę zdobyć nowych klientów.

Pozycjonowanie i optymalizacja SEO lokalnego

Dobrą stroną internetową określamy witrynę odpowiadającą na pytania użytkowników. W tym celu powinna zawierać przydatne i wartościowe informację na konkretny temat. Jej zaletą z pewnością będzie przejrzystość, która pomoże w znalezieniu potrzebnego tekstu oraz wezwanie do działania, czyli informacje dla użytkownika na temat możliwości dalszych kroków wewnątrz witryny.

Poprawna optymalizacja korzystnie wpływa na pozycjonowanie strony w wyszukiwarce. Stronę główną warto dostosować do SEO lokalnego, ponieważ zazwyczaj jest pierwszą witryną odwiedzaną przez potencjalnych klientów. Ponadto użytkownicy mogą skorzystać z niej przeglądając podstrony oraz witryna może pojawiać się w wyszukiwarce Google dzięki rywalizującym słowom kluczowym.

Prezentacja oferty

Strona główna przedsiębiorstwa działającego lokalnie to przestrzeń gdzie należy umieścić opis wykonywanych usług. Zaleca się zawarcie w treści informacji, takich jak rodzaj oferty, dlaczego warto skorzystać akurat z tych usług bądź produktów oraz informacje odnośnie przebiegu przyszłej współpracy.

Dodatkowo warto wyróżnić się na rynku. Dobrze jest umieścić komunikat, czym wyróżnia się przedsiębiorstwo na tle konkurencji. Ciekawą informacją, która może zainteresować użytkowników jest historia powstania marki, sukcesy firmy oraz pozyskane doświadczenie na przestrzeni lat.

wskazówki do optymalizacji strony

Słowa kluczowe

Warto zoptymalizować posiadaną witrynę internetową pod kątem lokalnego SEO. Lokalne słowa kluczowe niosą ze sobą dużo mniejszą konkurencję niż w przypadku oferowanych usług na skalę ogólnopolską. Wybierając frazy skierowane do konkretnego obszaru geograficznego można uzyskać zadowalający ruch w przestrzeni internetowej.

Ponadto dzięki takiemu pozycjonowaniu, przedsiębiorca lokalny jest w stanie szybko zobaczyć efekty pracy. Wystarczy, że zamiast ogólnej frazy, np. “fryzjer”, na stronie pojawi się słowo kluczowe “fryzjer Kraków”. Poprzez taki zabieg witryna może uzyskać zamierzony efekt.

Frazy brandowe

Promując firmę warto wykorzystać hasła i frazy związane z obszarem wykonywanych usług. Brandowe słowa kluczowe związane z określoną marką dobrze uzupełniają pozycjonowanie lokalne i komponują się z witryną główną przedsiębiorstwa.
Zabieg pozwala na dotarcie do użytkowników, którzy spotkali się z daną firmą poza stroną. Mogło do tego dojść np. w mediach społecznościowych.

Warto jednak pamiętać, że frazy brandowe stanowią dopełnienie procesu pozycjonowania. Nie należy opierać na nim całej optymalizacji.

Optymalizacja title i description

Poprzez optymalizację tytułu i opisu strony można znacząco poprawić widoczność w organicznym wyszukiwaniu firmy.

Tytuł strony SEO, title, jest pierwszą rzeczą czytaną przez użytkownika. Stanowi jeden z głównych czynników pozycjonowana, więc dobrze umieścić w nim odpowiednie słowa pozycjonujące witrynę jak najwyżej. Z kolei description, czyli opis witryny, powinien zawierać chwytliwą treść, która zachęca do kliknięcia w odnośnik.

Podane frazy w tytule i opisie informują algorytm Google o zawartości witryny. Umieszczając w tych miejscach słowa klucze witryna ma szanse na wysokie pozycjonowanie. Dodatkowo title powinien zawierać nazwę marki.

optymalizacja strony

Dane strukturalne

Danymi strukturalnymi nazywamy elementy kodu witryny. Organiczne wyniki wyszukiwania są monitorowane przez algorytm Google, który jest w stanie poprawić współczynnik CTP.

Do pozycjonowania witryny warto dodać również dane Schema.org, które są określane jako organizacja, firma lokalna (fizyczna siedziba) oraz osoba (osobisty wizerunek).

Treść na stronie

W kontekście pozycjonowania lokalnego strony nie należy opierać się na umieszczaniu na niej jedynie zdjęć czy innych materiałów wizualnych. Jest to cenny element, ale siłą SEO są przede wszystkim prezentowane treści. To w nich zawarte są słowa kluczowe i przydatne dla użytkowników informacje i wskazówki.
Dobrym pomysłem jest umieszczenie na stronie głównej lokalnego przedsiębiorstwa treści merytoryczne zawierające słowa kluczowe opisujące ofertę oraz informacje przydatne dla użytkowników.

Opinie i referencje

Klienci zazwyczaj dzielą się opinią i spostrzeżeniami na temat odwiedzanego miejsca. Wybierają też lokalizację na podstawie osądu drugiej osoby.

W pozycjonowaniu lokalnym istotną kwestię stanowią referencję użytkowników. Dobrym sposobem jest umieszczenie ich na stronie głównej firmy. Dzięki temu marka buduje zaufanie i przedstawia się jako ekspert w danej dziedzinie. Stworzenie slidera, w którym znajdą się opinie klientów, case study ze współprac z nimi oraz firmy, z którymi udało się nawiązać porozumienie.

Ponadto korzystną praktyką jest umieszczanie osiągnięć firmy, wystąpień na konferencjach, czy stworzenie artykułu tematycznego. Informacje tego typu budują wiarygodność przedsiębiorstwa i przyczyniają się do większej sprzedaży.

Bezpieczeństwo

Bezpieczeństwo jest ważnym aspektem pozycjonowania. Warto zadbać o komfort użytkowników i zapobieganięcie utraty danych osobowych lub finansowych. Brak certyfikatu SSL może spowodować zmniejszenie ruchu na stronie lokalnego przedsiębiorstwa, a co za tym idzie, spadek pozycji w wyszukiwaniach Google. Gwarancja bezpiecznego połączenia przyczyni się do ufności użytkowników serwera.

W lokeo.pl dbamy o lokalnych przedsiębiorców. Optymalizując strony internetowe staramy się przyciągnąć uwagę potencjalnych klientów. Chętnie pomożemy Ci osiągnąć założone celu sprzedażowe. Zapraszamy do skorzystania z naszej oferty!

Scroll to Top