Opinie w Google Moja Firma

5/5 - (11 votes)
opinie w mapie google jak pozyskac

Odkąd internet jest powszechnie dostępny, zawsze w przypadku wątpliwości szukamy opinii w sieci.

Dokładnie tak samo zachowują się potencjalni klienci Twojej firmy. Chociaż istnieje wiele portali opiniotwórczych, żaden z nich nie ma tak dużego wpływu na wizerunek przedsiębiorstwa, jak opinie w wizytówce Google Moja Firma. Co zrobić, aby oceny wystawiane przez użytkowników były jak najwyższe?

Opinie z Google Maps – najważniejsze w internecie

Każda potencjalna opinia jest ważna z punktu widzenia budowania marki i kreowania wizerunku. Bardzo często to właśnie na tej podstawie użytkownicy podejmują decyzję, czy skorzystać z usług naszej firmy.

W przypadku opinii w Google Moja Firma sprawa jest podwójnie istotna.

Opinie widzą potencjalni klienci

Po pierwsze, są to opinie, którzy potencjalni klienci zobaczą na samym początku kontaktu z Twoją firmą, być może nawet przed zapoznaniem się z Waszą ofertą. Są one umieszczone w wizytówce, która wyświetla się nie tylko przy panelu firmy, ale również podczas wyszukiwań opartych o frazy czy geolokalizację.

Opinie pozycjonują Twoją wizytówkę

Statystyki na przestrzeni lat jednoznacznie wskazują, że użytkownicy najchętniej szukają informacji o firmie właśnie za pomocą Google’a i jego map. Dodatkowo, boty wyszukiwarek Google’a skanują treść wystawianych opinii, a to znaczy, że mają one ogromny wpływ na pozycję strony w wyszukiwaniu.

Jeżeli w treści opinii padnie nazwa serwowanego w restauracji dania albo oferowanej w lokalu usługi, Google weźmie to pod uwagę i dzięki temu inni użytkownicy szukający tej konkretnej frazy również zobaczą Twoją firmę w swoich wynikach – nawet, jeżeli Ty sam jej do tej pory nie używałeś.

Opinie mają wpływ na decyzje klientów

Warto również dodać, że opinie w Google Moja Firma cieszą się dużym zaufaniem użytkowników. Jeśli komentarz nie narusza zasad Google’a (wśród nich są takie wytyczne jak zakaz spamowania, fałszowania opinii, nawoływania do przemocy, zamieszczania opinii jednoznacznie obraźliwych lub niezwiązanych z konkretną firmą), nie można go poddać żadnej moderacji – niezależnie od wysokości oceny.

Dlatego od samego początku należy mieć świadomość, jak dużo potrafią zmienić opinie użytkowników i umiejętnie o nie zabiegać.

opinia w mapie google jak dodać

Współpraca z klientem – pozyskaj opinię

Przede wszystkim należy interesować się oceną klientów od samego początku, nie tylko przy przeglądaniu opinii w Google Moja Firma. Warto jeszcze podczas bezpośredniego kontaktu z nim zapytać o jego odczucia względem naszych usług. Taka rozmowa to nie tylko okazja do umocnienia albo poprawy swojego wizerunku, ale też świetny moment na zachęcenie klienta do wystawienia opinii w internecie.

Spora część klientów w ogóle nie zdaje sobie sprawy, że ma taką możliwość, a tym bardziej, jak istotne działanie jest to z naszego punktu widzenia. Należy jednak pamiętać, żeby podczas kierowania prośby pozostać neutralnym i nie zachowywać się nachalnie.

Niedozwolone jest wymuszanie pozytywnych ocen – klienta należy taktownie poinformować o takiej możliwości, ale nie wolno narzucać mu naszych oczekiwań. Świetnie sprawdzają się tutaj zwroty typu “będzie nam bardzo miło, jeśli podzieli się Pan swoją opinią w Google”, dodane na koniec rozmowy o doświadczeniach z firmą. Możemy go również zachęcić za pomocą naklejek rozmieszczonych w lokalu – ich wzory albo gotowe produkty są łatwo dostępne w internecie.

Istotne jest również ułatwienie użytkownikom dotarcia do panelu wystawiania opinii – można to zrobić umieszczając bezpośredni link w widocznym miejscu na swojej stronie.

Uzyskaj więcej opinii dzięki Google

Google Moja Firma daje możliwość wygenerowania linku zachęcającego do pozostawienia opinii. To doskonała opcja do pozyskiwania pozytywnych opinii od klientów. Dzięki temu narzędziu można przesłać link do formularza wystawiania opinii bezpośrednio do klienta, który z łatwością może ocenić firmę i pozostawić pozytywną opinię.

Wystarczy zalogować się na swoje konto Google Moja Firma tutaj, a następnie wybrać Poproś o opinię:

google moja firma opinie

Zakładka ta jest bardzo przydatna w przypadku firm, które dopiero rozpoczynają swoją działalność lub chcą zwiększyć liczbę pozytywnych opinii na swojej stronie wizytówki. 

Warto zadbać o to, aby link do opcji „Uzyskaj więcej opinii” był widoczny dla użytkowników, np. poprzez umieszczenie go na stronie internetowej firmy. 

 

opinie google moja firma jak dodac

Dzięki temu narzędziu możesz:

  • budować pozytywny wizerunek firmy,
  • zwiększać jej popularność w internecie oraz
  • przyciągać nowych klientów.

Interakcja z klientami

Bardzo ważne jest również reagowanie na opinie. Za każdą pozytywną wypada podziękować, w przypadku negatywnej – zachęcić do prywatnego kontaktu w celu omówienia szczegółów sytuacji. Ważne, żeby poprzez opinie w Google Moja Firma nawiązywać interakcje z użytkownikami, niezależnie od wysokości ich oceny.

opinie klientów

Podsumowanie

Zawsze, zanim odwiedzimy restauracje czy skorzystamy z jakiejkolwiek usługi, szukamy opinii w sieci, aby dowiedzieć się, czy warto skorzystać z ich oferty. Dlatego opinie w Google Moja Firma mają duże znaczenie dla wizerunku przedsiębiorstwa, ponieważ są często pierwszym kontaktem z potencjalnymi klientami i wpływają na pozycję firmy w wynikach wyszukiwania.

Aby poprawić oceny, warto zadbać o współpracę z klientami, pytać o ich odczucia i zachęcać do wystawiania opinii, ale nie można wymuszać pozytywnych ocen. Można również ułatwić dotarcie do panelu wystawiania opinii poprzez umieszczenie bezpośredniego linku na stronie.

Nie masz czasu zajmować się swoją wizytówką Google? Skontaktuj się z nami tutaj!

 

Scroll to Top