Typy wpisów w Google Moja Firma

5/5 - (20 votes)

Google Moja Firma jest narzędziem, które jest stale rozwijane przez jej twórców. Jakiś czas temu zostało dodanych kilka nowych możliwości. My natomiast skupimy się na znanych już od jakiegoś czasu wpisach w wizytówce – Google Posts.

Jeśli prowadzisz firmę, a w dalszym ciągu nie masz założonej swojej wizytówki w Google Moja Firma, najwyższy czas to zrobić jak najszybciej. Tutaj przedstawiamy krok po kroku, w jaki sposób założyć swój profil w Google Moja Firma.

Dlaczego warto tworzyć wpisy w wizytówce Google Moja Firma?

Wpisy w wizytówce Google Moja Firma warto tworzyć z kilku powodów. 

Po pierwsze, pozwoli Ci to w komunikacji z potencjalnymi klientami. Będziesz mógł przekazać ważne informacje na temat działalności swojej firmy, zmian jakie w niej zachodzą, aktualizacji asortymentu itp. Pozwoli to na zwiększenie zaangażowania klientów, którzy są już zainteresowani Twoją ofertą, a dodatkowo może wpłynąć na decyzje zakupowe nowych klientów.

Po drugie, odpowiednia optymalizacja tekstów wpłynie na pozycjonowanie strony oraz samej wizytówki. algorytmy będą w stanie lepiej dopasować wyniki wyszukiwania do Twojego biznesu.

Po trzecie, Twoja firma będzie wyglądała na dużo bardziej wiarygodną i godną zaufania. Dodawanie eksperckich wpisów pozwoli Ci na kreowanie swojego wizerunku jako specjalisty w tym, czym się zajmujesz, co może bezpośrednio wpłynąć na odbiór Twojego biznesu przez klientów.

Typy informacji w Google Moja Firma

W tym momencie na wizytówce Google możemy dodać kilka opcji, np: „Rezerwacje”, „Reklamy”, „Pytania i odpowiedzi”, „Włącz czat” czy „Przeczytaj opinie”. Niedawno przez wojnę na Ukrainie został dodany jeszcze jeden typ wpisów – “Pomoc w potrzebie”.

Jak widzisz, Google Moja Firma dostarcza nam szereg możliwości dodawania wpisów, które możemy wykorzystać.

Oferta w mapie Google

Wizytówka Google pozwala także informować potencjalnych klientów na temat naszej oferty. Możesz dodać zdjęcia, tytuł oferty, od kiedy do kiedy oferta jest ważna, a także opisać jej szczegóły, dodać kod kuponu, link do oferty (na przykład rozwinięcie na Twojej stronie internetowej), oraz warunki, na jakich realizowana jest przedstawiona Twoja oferta.

oferta w google moja firma

Zwykły wpis – nowości

 

Kolejnym typem są zwykłe wpisy, które dostępne są już od dłuższego czasu. To w jaki sposób je wykorzystasz zależy tylko i wyłącznie od Ciebie. Możesz dodawać krótkie wpisy informujące o aktualnych działaniach Twojej firmy, czy informacje o zbliżających się wydarzeniach.

Rezerwacje

Dzięki temu klienci mogą dokonywać rezerwacji bezpośrednio przez Twoją stronę. Możesz dodawać dostępne terminy i godziny, a klienci mogą wybrać dogodny dla siebie czas w oparciu o Twoją dostępność. Możliwe jest również przeglądanie Twoich ofert, usług i cen, a następnie dokonywanie rezerwacji online bezpośrednio z Twojego profilu Google Moja Firma.

Dodawanie produktów

Możliwość dodawania produktów została udostępniona stosunkowo niedawno. Warto potraktować to jako kolejne medium, za pomocą którego możemy dotrzeć do klientów z naszą ofertą. Aby dodać produkt, musimy dodać jego zdjęcie, przypisać go do konkretnej kategorii, ustalić cenę lub zakres cen oraz dodać jego opis.

Włącz czat

Ta funkcja umożliwia właścicielom firm komunikację z klientami za pośrednictwem czatu na żywo . Klienci mogą skontaktować się z firmą, klikając na przycisk „Wiadomość”, który jest widoczny na profilu Google Moja Firma.

Czat na żywo to wygodny sposób komunikacji z klientami, który może pomóc w szybszym rozwiązywaniu problemów lub udzielaniu odpowiedzi na pytania – na przykład jeśli jesteś stomatologiem i zgłasza się do Ciebie pacjent z bólem poza godzinami otwarcia gabinetu.

czat w wizytówce google moja firma

Podsumowanie

 

Jak widzisz, Google Moja Firma dostarcza nam wiele różnych możliwości publikowania wpisów. Warto z nich korzystać, ponieważ mogą przynieść Ci większe ilości klientów. 

Pamiętaj, że dobrze zoptymalizowana wizytówka Google sprawi, że będzie się ona wyświetlała wyżej w lokalnych wynikach wyszukiwania, co bezpośrednio powinno wpłynąć na ilość odwiedzin Twojej firmy.

Nie masz czasu zajmować się wizytówką Google? Zrobimy to za Ciebie! Skontaktuj się z nami tutaj!

Scroll to Top